KUNSTHELG

av Gina Tandberg

DSC_0229

DSC_0232

DSC_0234

DSC_0237

DSC_0238

DSC_0257

DSC_0249

DSC_0263

DSC_0265

DSC_0267

DSC_0268

DSC_0280

DSC_0274

DSC_0310

Denne helgen har jeg vært på to kunstmesser i forbindelse med Art Weekend. Kunsten var litt både og, som den ofte er når private gallerier viser frem sine kunstnere for potensielle kjøpere. I år var det mye installasjon, mye eksperimentering med lerretet, mye poppete kunst, med pinterest-estetikken aldri langt unna. Jeg må innrømme at jeg ofte går på kunstmesser eller i gallerier ikke primært for å se på kunsten, men for å beundre lokalene. Dette gjelder særlig for messene, som gjerne holder til i lokaler som normalt ikke er åpne for publikum. Gamle fabrikker, kjøpesenter, togstasjoner. Det hender folk ser litt rart på meg som går rundt og tar bilder av trapper, vegger og tak. Det kan jeg leve med.

_____________________________________________________________________________________________________

This weekend I went to two art fairs as a part of the Art Weekend. The Art in itself was so-so, like it often is, when private galleries are presenting their artists to potential buyers. This year there were many installations, much experimenting with canvas, pop-art and pinterest-aesthetics. I must confess, that I often go to galleries or art fairs, not mainly to see the art, but to admire the venues. This applies especially to the fairs, which often take place in buildings normally not open to the public. Old factories, malls and trains stations. People tend to give strange looks when I take pictures of stair cases, walls and ceilings. That, I can live with.

Reklamer